KUTLUKENT 80. YIL İLKOKULU 2/C SINIFI ITEC 5. FAZ DERS PLANI
OKUL
|
KUTLUKENT 80. YIL
İKOKULU
|
ÖĞRETMEN
|
Belgin TUNÇ
|
DERS
|
Türkçe
|
5. FAZ ÖĞRENME
AKTİVİTELERİ
|
Tasarım modelli öğrenme aktivitesi
|
ÖĞRENME HİKAYESİ
|
Resimli Avrupa
Atasözleri Kitapçığı hazırlama(Farkındalık Yarat)
|
KONU
|
Atasözleri
Anlamları
Kaynakları
|
KAZANIMLAR
Hayal et(Ne
yapabileceklerinin tespiti)
Araştır(Kaynak
taraması)
Yansıt(Kullanım
sıklığını belirle)
Haritala(Belgeye
geçir)
Üret(Öğren- resmet)
Paylaş(twin space te
paylaş)
Yansıt (Avrupadan
yansımalarını al)
Tekrar yap(e-kitap)
Göster(e-kitap
paylaşımı)
|
Atasözlerinin dili
etkili kullanmadaki önemini kavrar.
Bölgemizde, ülkemizde
yaygın olarak kullanılan atasözlerini araştırır.(Kaynak taraması , internet
kullanarak yapılabilir ve ayrıca aile
büyüklerinden, komşularından, öğretmenlerinden sıklıkla kullandıkları ve en
çok sevdikleri atasözleri derlenebilir)
Bu atasözlerini bir
Word belgesine yazar kaydeder.
Atasözlerinin
anlamlarını araştırır.(Sırasıyla)
Atasözünün
çağrıştırdığı görseli gerek reel ortamda gerek ise dijital ortamda yapar. (I
wish you to ile olabilir)
(Extra kazanım: I wish
you to ile görsel hazırlar)
Twinspace te
(e-twining projesi ile) paylaşır.
Avrupalı
arkadaşlarının paylaştığı atasözlerinin çağrıştırdıklarına uygun görseller
hazırlar.
Kendi paylaştıkları
atasözlerinin yurtdışındaki arkadaşları tarafından nasıl algılandığını takip
eder.
Ülkeler arasında
atasözlerinin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
Atasözü, deyim ve söz
sanatlarını uygun durumlarda kullanarak anlatımını zenginleştirir.
Yeni öğrendiği kelime,
kavram, atasözü ve deyimleri kullanır.
Bir Avrupa Atasözleri
kitapçığı oluşturur.(e-book)
|
TASARIM ÖZETİ
|
Öğrenciler takımlara
ayrılarak tasarım sürecini tartışır.
Neyi hazırlayacaklarını
düşünür ve tasarım özetini geliştirir.
Öğrenciler
izlenimlerini kaydeder .
Proje için bir web sayfası oluşturulur ve öğrencilerin bu çalışmaları bu web
sitesinin sayfalarında paylaşılır.
|
DEĞERLENDİRME
(Tüm aşamalar eşit
ağırlıkta değerlendirilecektir.)
|
Araştırma becerileri
Yansıtma becerileri
Haritalama becerileri
Üretme becerileri
Paylaşma becerileri
Yansıtma becerileri
Sunum Becerileri
Takım Çalışması
Ürün Geliştirme ve yaratıcılık
Teknoloji Kullanımı
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder